Meerdere kleuren breien…en patroon!

Weer wat geleerd, ik keek altijd verlekkerd naar van die Noorse breipatronen, leek me zo moeilijk! Maar nu toch maar eens een poging gewaagd…als proefje met wolletjes die ik toch nog had liggen, maar ik heb ook de wol die ‘bij dit patroon hoort’ dus ik ga nog een stel breien. Gelukkig dat ik deze proef gedaan heb, ik heb toch een aantal aandachtspuntjes gevonden en ik moet er nog wat handigheid in krijgen…maar voor nu zijn ze helemaal niet slecht.

Mijn Valentijnssokken in kerstsfeer:

De kleuren knallen wel een beetje van het scherm af, maar in werkelijkheid is het echt knalrood met kerstgroen en donkergroen.

Patroon kun je vinden via de volgende link

Advertenties

2 responses to this post.

  1. Posted by trijnie on september 30, 2012 at 23:26

    Hoe brei ik met 2 kleuren zonder lange draden achter het breiwerk?

    Beantwoorden

    • Posted by Curirosa on oktober 1, 2012 at 07:46

      Hoi Trijnie, daar ben ik ook nog niet helemaal achter, maar ik dacht ik begin gewoon! Ik heb wel af en toe de beide kleuren om elkaar heen gedraaid, maar dan raakt je wol weer zo gedraaid…ik heb het eureka-moment ook nog niet gehad. Maar misschien kun je op internet wel meerdere tips en trucs vinden? Ik heb al weer een tijdje niet meer gebreid (zit nu weer te haken).
      Groetjes Roos

      Beantwoorden